ورود و ثبت نام

قیمت فروش ایده آل

قیمت فروش ایده آل چشم اندازی است برای افرادی با انگیزه، مستقل شدن وعده آزادی مورد انتظار است. اما واقعیت در کسب و کار دادن جامه عمل است، ما باید به ارقام پایبند باشیم: چقدر بفروشیم؟
قیمت فروش ایده آل

قیمت فروش ایده آل

قیمت فروش ایده آل چشم اندازی است برای افرادی با انگیزه، مستقل شدن وعده آزادی مورد انتظار است. اما واقعیت در کسب و کار دادن جامه عمل است. ما باید به ارقام پایبند باشیم: چقدر بفروشیم؟ چگونه هزینه های روزانه خود را گزارش کنیم؟ سقفی را تعیین کنید که زیر آن خدمات خود را «با ضرر» بفروشید؟ این بدان معنی است که شما باید میانگین نرخ روزانه مستقل خود را محاسبه کنید. به این معنی که «نرخ» شما در روز است که باید به عنوان یک پیمانکار مستقل، مشاور یا فریلنسر کاملاً تسلط داشته باشید. روش محاسبه و چند نکته کلیدی در انیجا به آن می پردازیم که به شما کمک می کند قیمت فروش ایده آل خود را با اولین مشتریان خود پیشنهاد دهید!

اهمیت قیمت فروش ایده آل

تعیین قیمت فروش ایده آل محصولات یا خدمات یک کار مهم و حساس برای یک کارآفرین است. زیرا قیمت های ارائه شده باید منصفانه باشد تا مشتریان به اندازه کافی علاقه مند شوند. قیمت فروش ایده آل را می توان با ترکیب چندین روش تعیین کرد: در رابطه با نرخ حاشیه یا قیمت تمام شده، در رابطه با رقابت و در رابطه با تأثیرات روانی.
تعیین قیمت فروش ایده آل منصفانه بر اساس بازار شما، کیفیت محصول یا خدمات شما و پیشنهاد پیشنهادی رقبا بسیار مهم است.
تعیین قیمت مناسب همیشه کار آسانی نیست. بنابراین آشنایی با روش های مختلف محاسبه قیمت فروش ضروری است. که در عین حال بر حاشیه تولید شده توسط شرکت نیز تأثیر می گذارد.

محاسبه قیمت فروش ایده آل

قیمت فروش ایده آل نشان دهنده ارزش یک محصول یا خدمات است، یعنی مبلغی که مصرف کننده در صورت تمایل به خرید آن باید بپردازد. توسط شرکت تعیین می شود و باید به اندازه کافی برای پوشش هزینه های مربوط به تولید باشد. به طور کلی در واحدهای پولی مانند ريال یا تومان بیان می شود.

تعیین قیمت فروش ایده آل بر اساس نرخ حاشیه

قیمت فروش ایده آل یک محصول را نیز می توان بر اساس هدف نرخ حاشیه تعیین کرد. هدف این است. که قیمتی را ارائه دهید که به شما امکان می دهد در هر فروش منعقد شده، مبلغ مشخصی کسب کنید.

حاشیه مربوط به تفاوت بین قیمت فروش و قیمت خرید است. محاسبه قیمت فروش بر اساس نرخ حاشیه به شرح زیر است:

قیمت فروش = قیمت خرید * (1 + نرخ حاشیه)

مثال: یک شرکت قصد دارد به نرخ حاشیه تجاری 30 درصد برای طیف وسیعی از محصولاتی که با هزینه واحد بدون مالیات 100.000 ريال خریداری می کند، بدست یابد. برای دستیابی به چنین نرخ حاشیه ای، قیمت فروش بدون مالیات محصول باید برابر با 130.000 ريال بدون مالیات باشد.

قیمت فروش ایده آل یک استراتژی در قیمت گذاری

نرخ فروش یک استراتژی ساده ترین و بهترین روش در قیمت‌ گذاری محصول است،

قیمت فروش = قیمت تمام‌شده + حاشیه سود

برای نتیجه گرفتن از فرمول قیمت فروش باید قیمت تمام‌شده، (قیمتی که برای خرید محصول پرداخت کرده‌اید) را با حاشیه سود (درصدی از قیمت تمام‌شده) جمع بزنید.

هنگامی کهبه استفاده از فرمول قیمت فروش استفاده میکنید، متوجه می‌شوید که هر کسب‌وکاری نمی‌تواند از این فرمول استفاده کند. از آنجایی که در دنیای کسب‌وکار استراتژی‌های متنوعی برای قیمت‌ گذاری وجود دارد، نمی‌توانیم یک روش قطعی برای قیمت‌ گذاری محصول معرفی کنیم. هر فرمولی را که بخواهید به‌کار ببرید باید به نکاتی مثل صنعت، اندازۀ کسب‌وکار، ساختار و مدل‌ کسب‌وکارتان توجه کنید. چند عامل دیگر نیز وجود دارد که همیشه در قیمت‌ گذاری محصولات نقش مهمی دارند و تقریباً در زمان استفاده از هر فرمولی باید به آن‌ها توجه کنید.

قیمت فروش ایده آل بر اساس قیمت تمام شده

می توان قیمت فروش را با توجه به قیمت تمام شده یک محصول یا خدمات تعیین کرد. قیمت تمام شده مربوط به مجموع هزینه های مستقیم و غیرمستقیم، ثابت و متغیر، تولید و توزیع متحمل شده برای یک واحد کالا یا خدمات فروخته شده است. این روش به ویژه برای ارائه دهندگان خدمات مناسب است تا هزینه مداخله یا نرخ ساعتی خود را تعیین کنند.

این رویکرد نسبت به تعیین قیمت فروش در رابطه با نرخ حاشیه پیشرفته تر است، زیرا ما تمام هزینه های متحمل شده توسط شرکت برای فروش محصول یا خدمات را در نظر می گیریم.

محاسبه قیمت فروش از بهای تمام شده به شرح زیر انجام می شود:

قیمت فروش = قیمت تمام شده + سود دلخواه

مثال: یک شرکت A خوب را با هزینه واحد 150.000 ريال تولید می کند. او امیدوار است که از فروش هر کالای 20.000 ريال سود کند. بنابراین قیمت فروش باید برابر با 170.000 ريال باشد تا به هدف سودآوری مورد انتظار دست یابد.

قیمت فروش ایده آل را بر اساس قیمت رقبا

برای تعیین قیمت فروش، ما نمی‌توانیم فقط بر مبنای محاسبات مالی قرار بگیریم، بلکه باید قیمت فروش پیش‌بینی‌شده یک محصول یا خدمات را با واقعیت بازار مقایسه کنیم، یعنی قیمت‌های ارائه شده توسط رقبای شما:

  • اگر محصولات یا خدمات شما ویژگی های مشابهی با رقبای شما دارند، قیمت های فروش ارائه شده باید نزدیک به قیمت هایی باشد که آنها ارائه می دهند.
  • اگر تصمیم دارید قیمت فروش کمتری نسبت به رقبای خود تعیین کنید، باید اطمینان حاصل کنید که هنوز می توانید به نقطه سربه سر خود برسید.
  • اگر قیمت فروش را بالاتر از قیمت های ارائه شده توسط رقبای خود تعیین می کنید، این باید با مزیت های رقابتی، کیفیت برتر، شهرت خوب و غیره توجیه شود.

وقتی نمی توانید قیمتی مشابه با رقبای خود برای یک محصول یا خدمات مشابه ارائه دهید، باید به این فکر کنید که چرا: آیا قیمت های ارائه شده توسط تامین کنندگان بسیار گران است؟ مقدار محصول فروخته شده برای ارائه قیمت کمتر در عین سوددهی کافی نیست؟…

تعیین صحیح قیمت فروش ایده آل


اینجا چند نکته برای کمک به تعیین قیمت فروش یک محصول یا خدمات وجود دارد:

  • ضروری است که قیمت تعیین شده فروش به شرکت اجازه دهد تا تمام هزینه های خود (بنابراین رسیدن به نقطه سر به سر) را پوشش دهد و سود کافی ایجاد کند. بنابراین مطالعه اولیه هزینه ها در فرآیند تعیین قیمت فروش ضروری است.
  • در نظر گرفتن تمام این روش ها هنگام تعیین قیمت های فروش ضروری است. آنها باید قیمت هایی را که توسط رقبا در محصولات مشابه ارائه می شود تقریب بزنند تا قیمت ثابتی را به مشتریان ارائه دهند و باید به شرکت اجازه دهند سودآور باشد.
  • ممکن است جالب باشد که قیمت فروش را با استفاده از نرخ حاشیه کمی بالاتر از هدف خود تعیین کنید تا بتوانید به مشتریان تخفیف بدهید.
  • هنگام تعیین قیمت فروش باید تأثیر روانی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، قیمت فروش در مورد محصولات لوکس یا سطح بالا باید بالا باشد که در ذهن مشتریان مترادف با کیفیت خواهد بود. برای بسیاری از مردم، یک کالای گران قیمت، یک محصول با کیفیت است و برعکس، یک کالای ارزان، یک محصول بی کیفیت است.

توجه کنید که فروش با ضرر ممنوع است، بنابراین اگر تصمیم به تعیین قیمت پایین برای فروش سهام دارید، باید هوشیار باشید.

در ادامه با نحوه محاسبه میانگین نرخ روزانه بحث می کنیم …

محاسبه میانگین نرخ روزانه

میانگین نرخ روزانه اساساً نرخ روزانه یک کسب و کار به عنوان یک شغل آزاد یا مشاور است.
چندین روش برای محاسبه میانگین نرخ روزانه وجود دارد. در واقع بسیار ساده است. ما با هم یک روش سریع برای تعیین میانگین نرخ روزانه معروف را خواهیم دید. اما روش هر چه که باشد. پس از آن باید نتیجه به دست آمده را با روند بازار مقایسه کنید. در غیر این صورت خطر قانع نشدن را دارید.

برای محاسبه میانگین نرخ روزانه خود، باید 3 عنصر را در نظر بگیرید:

  • سودی که می خواهید دریافت کنید،
  • هزینه های مرتبط با این سود،
  • هزینه های عملیاتی لازم برای فعالیت.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه قیمت فروش ایده آل یک عامل تعیین کننده در روابط تجاری است. نباید به صورت تصادفی تصمیم گرفت. بلکه بر اساس واقعیت بازار و ارزش افزوده ارائه شده توسط محصول یا خدمات است. بنابراین قیمت فروش باید تا حد امکان دقیق تعیین شود تا رضایت مصرف کننده را جلب کند و به شرکت اجازه دهد سودآور باشد.

قیمت فروش ایده آل در حسابداری به مقداری است که هم درآمد کافی برای پوشش هزینه‌ها و سودآوری برای تجارت فراهم کند و هم بازاریابی و فروش محصول را تشویق کند. این قیمت باید بازاریابی، رقبا، هزینه تولید، و قیمت محصولات مشابه در بازار اخذ شود. به طور کلی، قیمت فروش ایده آل باید تا جای ممکن قیمت رقبا را پوشش دهد و به خریداران ارزش مناسبی ارائه کند.
بنابراین، قیمت فروش ایده آل در حسابداری باید بر اساس هزینه‌های تمام شده و سود مطلوب برای شرکت تعیین شود. به علاوه، لازم است قیمت فروش ایده آل با قیمت‌های رقبا و بازار همخوانی داشته باشد تا شرکت بتواند رقابتی باشد و درآمد مناسبی را بدست آورد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *